O mediach społecznościowych na Forum Dyrektorów

14 czerwca 2015 gościłam na Forum Dyrektorów Teatrów Województwa Śląskiego. W spotkaniach FORUM poszczególne instytucje reprezentują:

Robert Dorosławski – Dyrektor Teatru im. A. Mickiewicza (Częstochowa)

Paweł Gabara – Dyrektor Gliwickiego Teatru Muzycznego (Gliwice)

Gabriel Gietzky – Dyrektor Teatru Dzieci Zagłębia (Będzin) / wcześniej Dariusz Wiktorowicz

Jerzy Makselon – Dyrektor Teatru Nowego (Zabrze)

Krystyna Kajdan – Dyrektor Śląskiego Teatru Lalki i Aktora Ateneum (Katowice)

Adam Kowalski – Dyrektor Centrum Scenografii Polskiej (Katowice)

Lucyna Kozień – Dyrektor Teatru Lalek Banialuka (Bielsko-Biała)

Zbigniew Leraczyk i Dorota Ignatjew – Dyrektor i Zastępca Dyrektora Teatru Zagłębia (Sosnowiec)

Adrian Lipiński – Dyrektor Bytomskiego Teatru Tańca i Ruchu „Rozbark” (Bytom)

Andrzej Maria Marczewski – Dyrektor Teatru Małego (Tychy)

Witold Mazurkiewicz – Dyrektor Naczelny i Artystyczny Teatru Polskiego (BielskoBiała)

Dariusz Miłkowski i Marek Myszkowski – Dyrektor i Zastępca Dyrektora Teatru Rozrywki (Chorzów)

Tadeusz Serafin i Łukasz Goik – Dyrektor i Zastępca Dyrektora Opery Śląskiej (Bytom)

Robert Talarczyk – Dyrektor Teatru Śląskiego im. St. Wyspiańskiego (Katowice)

Zob. http://www.teatrslaski.art.pl/strefateatru/projekt/6

Głównym celem Forum jest tworzenie zróżnicowanej oferty repertuarowej i budowanie marki teatrów województwa śląskiego.

Serdecznie dziękuję p. Łucji Ginko – Przewodniczącej Forum za zaproszenie i możliwość zaprezentowania wyników przeprowadzonych przeze mnie badań, dotyczących obecności teatrów woj. śląskiego w mediach społecznościowych (opublikowanych w monografii „Teatry publiczne w województwie śląskim a social media”).

Niektórzy zarządzający teatrami w woj. śląskim nie prowadzą pilotażu technologii społecznych lub za pośrednictwem pojedynczych osób robią to w sposób izolowany. Inni – zaczynają koordynować pracę zespołów odpowiedzialnych za obecność instytucji w social mediach, dodatkowo zwiększając i ulepszając aplikacje społecznościowe. Nieliczni robią to w sposób profesjonalny, czyli zintegrowany z działalnością Biur ds. Promocji i PR. Teatry nie posiadają dokumentu określającego strategię działań w mediach społecznościowych (definiującego cele obecności w przestrzeni portali społecznych, wskazującego grupy docelowe, narzędzia pomiarów i sposoby oceny realizacji strategii). Dyrektorzy zdają sobie sprawę z siły oddziaływania mediów społecznościowych. Myślę, że to tylko kwestia czasu , kiedy je włączą do swojej strategii komunikacyjnej. Mam nadzieję, że moja książka też się do tego przyczyni.

O mnie

Katarzyna Walotek-Ściańska

There are 0 comments